Ta strona używa ciasteczek (cookies). Są one niezbędne do jej prawidłowego działania. Dowiedz się więcej Rozumiem

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę przenieść swój dotychczasowy numer do OneFone?
Odp.

Tak, możesz przenieść numer w całej Polsce od wszystkich krajowych operatorów. Wystarczy, że zadzwonisz na numer Biura Obsługi Klienta  i nasi specjaliści dopełnią w Twoim imieniu wszelkich formalności.

Czy potrzebuję nowego telefonu decydując się na usługi OneFone?
Odp.

Nie, możesz wykorzystać własny telefon stacjonarny podłączony do bramki VoIP, jak również Softphone’u, czyli aplikacji instalowanej na komputerze, smarfonie lub tablecie. Możesz jednak zdecydować się na telefon IP z oferty OneFone.

Czy w razie awarii OneFone będzie mi działał telefon?
Odp.

Tak, w razie awarii usługi oferowanej przez OneFone Twój telefon nadal będzie działał, bowiem alternatywnie będzie można skorzystać z dotychczasowej linii telefonicznej. W przypadku osób nie posiadających alternatywnej linii telefonicznej u innego operatora telefon nie będzie działał do momentu usunięcia awarii przez OneFone.

Jak długo trwa przeniesienie numeru?
Odp.

Wszystko zależy od formy i trybu złożenia wniosku. W przypadku, gdy łączy Państwa z dotychczasowym Operatorem umowa terminowa, proces przeniesienia będzie trwał dłużej. Natomiast, gdy mają Państwo numer pre-paid (na kartę) lub umowę na czas nieokreślony, proces przeniesienia może trwać krócej. Standardowo od 7 do 30 dni, w ekstremalnych przypadkach 2 dni.

Czy przeniesienie numeru będzie się wiązało z dodatkowymi kosztami?
Odp.

Nie, przeniesienie numeru telefonu do OneFone jest bezpłatne. Nie są pobierane z tego tytułu żadne opłaty.

Numer z którego korzystam nie jest zarejestrowany na mnie. Czy mogę podpisać umowę z OneFone?
Odp.

Tak, jednak przed podpisaniem Umowy z OneFone należy dokonać cesji numeru u dotychczasowego operatora świadczącego usługi.

Czy mogę przenieść numer od zagranicznego operatora?
Odp.

Nie, ale jeśli zaistnieje taka potrzeba, możemy zapewnić Twojej firmie zagraniczny numer telefonu.

Czy rozwiązania stosowane przez OneFone są bezpieczne?
Odp.

Tak, stosujemy najwyższe normy bezpieczeństwa oparte o szyfrowaną transmisję danych.

Jakie dokumenty muszę posiadać w przypadku przeniesienia numeru do OneFone?
Odp.

Dokumenty wymagane od klienta biznesowego:

  • dokument tożsamości osoby upoważnionej do zawarcia umowy;
  • zaświadczenia o numerach REGON i NIP;
  • wpis do CEIDG w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej;
  • wpis do KRS w przypadku spółek prawa handlowego;
  • wniosek o przeniesienie numeru;
  • oświadczenie NP, Umowa, Pełnomocnictwo – wzory dokumentów dostępne są na naszej stronie internetowej;
  • ostatnia faktura.

Czy mój dotychczasowy numer ulegnie zmianie jak przejdę do OneFone
Odp.

Nie, dzięki naszym rozwiązaniom, każdy klient zachowuje możliwość wykonywania i odbierania połączeń telefonicznych za pośrednictwem swojego dotychczasowego numeru telefonu. Dla klientów dzwoniących i osób wykonujących połączenia nie będzie żadnej zauważalnej różnicy.

Co to jest Wirtualna centrala IP PBX?
Odp.

To centrala telefoniczna dająca pełną kontrolę nad wszystkimi połączeniami telefonicznymi w przedsiębiorstwie.

Czym różni się Wirtualna centrala IP PBX od stacjonarnej centrali IP?
Odp.

W przypadku wirtualnej centrali IP PBX cała odpowiedzialność za utrzymanie i serwis centrali leży po stronie OneFone. Wirtualna centrala IP PBX nie wymaga zakupu sprzętu ani dodatkowej infrastruktury telekomunikacyjnej. Istnieje możliwość zachowania wszystkich numerów lokalnych, również w oddziałach firmy i przeniesienia dotychczasowych numerów telefonów stacjonarnych od obecnego operatora telekomunikacyjnego do OneFone.

Co to jest kolokacja?
Odp.

To udostępnianie fizycznej przestrzeni lub urządzeń technicznych w celu umieszczenia i podłączenia niezbędnego sprzętu operatora podłączającego swoją sieć do sieci innego operatora lub korzystającego z dostępu do lokalnej pętli abonenckiej, a mówiąc prościej to usługa, polegająca na przekazaniu zewnętrznej firmie serwerów lub innych urządzeń teleinformatycznych, do dedykowanych do tych celów pomieszczeń zwanych serwerowniami.

Kto może skorzystać z usługi kolokacji w Centrum Kolokacji OneFone?
Odp.

Firmy, dla których szczególnie ważne jest niezawodne łącze do Internetu, które zbierają dane z różnych urządzeń peryferyjnych przez całą dobę, którym zależy, aby ich sprzęt teleinformatyczny był przechowywany w bezpiecznym miejscu i gwarantowanych warunkach środowiskowych. Z Centrum Kolokacji OneFone mogą skorzystać firmy ze wszystkich sektorów gospodarki, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

Czy Centrum Kolokacji OneFone gwarantuje wysoką niezawodność?
Odp.

Tak. Pamiętajmy, że nie ma rzeczy niepsujących się i awaria zawsze może się zdarzyć. Uszkodzeniu ulegają dyski twarde, routery, switche, czasem nie ma prądu, a innym razem światłowód zostanie przerwany. Dlatego tak ważną rzeczą jest zabezpieczanie się przed awarią. Centrum Kolokacji OneFone za pomocą tzw. macierzy dyskowej, chroni przed utratą danych w trakcie awarii dysku, macierz dyskowa zachowuje wszystkie dane nawet wtedy, gdy któryś dysk się zepsuje. Natomiast szybkie i pewne łącze do Internetu, symetryczne wraz z łączem zapasowym zabezpiecza w wypadku awarii jednego z łącz. Centrum kolokacji OneFone jest na tyle pewne swoich zabezpieczeń, że udziela gwarancji na świadczone przez siebie usługi, tzw. SLA,  na poziomie 99,99%, jest to poziom trudny do osiągnięcia w przypadku własnych serwerowni.

Czy serwer poza firmą to bezpieczne rozwiązanie?
Odp.

Tak, właścicielom firm wydaje się, że serwer poza siedzibą firmy to niebezpieczeństwo wycieku danych, które są kluczowe dla działania firmy, jednak nic bardziej mylnego. Serwer umieszczony jest w zabezpieczonej serwerowni, obsługiwany przez doświadczonych administratorów, z zachowaniem obowiązujących standardów bezpieczeństwa. Zawsze firma ma aktualną kopię zapasową swoich danych przechowywaną w sposób bezpieczny. Dzięki dzierżawie ryzyko techniczne i organizacyjne związane z eksploatacją serwera zostaje zabezpieczone, a czas przestoju w razie awarii jest zminimalizowany, co jest nieosiągalne w warunkach biurowych. Mało tego, dzięki zewnętrznemu przechowywaniu danych mamy pewność, że nie dostaną się one w niepowołane ręce nawet przy problemach kadrowych. W przypadku, gdy serwer jest w firmie istnieje ryzyko, że przy zwalnianiu pracownika może on fizycznie uszkodzić serwer lub wynieść dysk, a nawet cały serwer z firmy.

Usługa Centrum Kolokacji OneFone to wydatek czy oszczędność?
Odp.

Dzisiaj sprawny serwer jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania firmy. Na serwerach firmy przechowywane są ważne pliki, dokumenty i dane, na serwerach stoją strony internetowe firm, w tym także sklepy online i formularze kontaktowe. Serwery obsługują również pocztę elektroniczną, która poza telefonem jest podstawową formą kontaktu z klientami. Zagwarantowanie ciągłości działania serwerów jest więc krytyczne dla funkcjonowania firmy. Wystarczy prosta awaria prądu w firmie, by serwer nie działał. Centrum Kolokacji OneFone ma podtrzymanie oraz zapasowe źródła zasilania. Firmy, które pobierają duże pliki i potrzebują przede wszystkim dużego łącza od siebie współpracując z Centrum Kolokacji OneFone mają zdecydowanie niższe ceny za łącze, dodatkowo łącza do serwerowni są dublowane, by w razie awarii jednego łącza obciążenie przejęło łącze zapasowe. Tak więc dzięki Centrum Kolokacji OneFone firma nie musi płacić za łącza o wysokiej przepustowości, nie musi przystosowywać osobnego pomieszczenia pod serwerownię, nie musi obawiać się awarii zasilania.

Czy warto skorzystać z usługi kolokacji w Centrum Kolokacji OneFone?
Odp.

Tak, ponieważ koszty infrastruktury zapewniające warunki takie jak w Centrum Kolokacji OneFone są bardzo wysokie. W firmie należałoby stworzyć specjalnie przygotowane pomieszczenie. Składają się na nie głównie następujące elementy:

  • osobne pomieszczenie, ponieważ serwery są bardzo głośne, z dostępem do pomieszczenia, gdyż serwery potrafią uszkodzić się o dowolnej porze, natomiast w godzinach poza szczytem i w nocy, serwery są najmniej obciążone i można na nich wykonywać prace konserwacyjne;
  •  utrzymana na stałym poziomie temperatura poprzez system klimatyzacji, w przypadku uszkodzenia klimatyzacji w krótkim czasie może dojść do przegrzania;
  • kilka redundantnych, symetrycznych łączy do Internetu;
  • systemem przeciwpożarowy;
  • zdublowany system awaryjnego zasilania w postaci UPSów i agregatów prądotwórczych dla zapewnienia ciągłości działania;
  • zatrudnienie administratora.

Umieszczenie serwerów w Centrum Kolokacji OneFone pozwala zminimalizować takie koszty, a comiesięczny abonament pozwala na ich lepszą optymalizację. Jednoczesny dobór usług dodatkowych pozwala obniżyć koszty związane z obsługą urządzeń telekomunikacyjnych.

Copyright 2020 by OneFone S.A.
All rights reserved.
Design: cary.pl / Code: getron.pl